Midsommartider

 
 
jaha där var midsommar avklarat! det var ju fantastiskt bra hoppas bara att sommaren blir lite extra lång I år!
 
jag har nu gjort min andra vecka på blomsterhörnan och är inne på min tredje vecka, och det går helt fantastiskt bra! jag får göra allt!
 
bilder ifrån förra veckan:
 
 
Här gjorde jag en begravningskrans efter en bild, tror att det efgentligen skulle varit hortensia men det kom inte med leveransen så då fick det bli delphinium istället
sen fyllde jag på kylen med solrosbuketter med både nivå och rundbundna i olika pris.
 
 
 

 
 
stående sorgdekoration i blått och vitt:
 
och i onsdags började vi med härliga midsommarkransar:
 
det var roligt! det var väldigt petigt och man behövde ha tålamod, jag ville gärna göra mina kransar för breda!
här över var en barn krans!

min snygga modell fick ha min aningen alldeles för breda krans!
lite mer färgstark barnkrans
 
 
sen var den veckan slut för min del!
igår gjorde jag en gigantisk sorgdekoration och jag kan inte säga att jag var helt nöjd, jag vet inte men jag har svårt att få känsla för hur formen ska vara! hm..träna träna!
 
taskig bild dessutom men:
 
 
ja jag har gjort så mycket ni kan inte ana! beställningar på buketter, jag gjorde tex 3 buketter för 500 kr till ett företag som skulle ha dom till deras anställda som skulle gå i pension. jag har lärt mig hur jag tar beställning både bukett och begravning samt hur man förmedlar vidare över interfloras hemsida. det känns roligt att man kan det och även hur man pratar med kunden, kanske kommer med förslag, jag vet lite om vilka blommor som finns tillgängligt och om det inte finns, ge förslag på vad vi då kan erbjuda istället.förslag på texter osv..det känns verkligen nu att jag utveklas varje dag, och det är tack vare blomsterhörnan faktiskt jag får lära mig allt.
 
dessa lite större buketter gjorde jag 2 stycken för 350kr, jag har egentligen utgått ifrån den super häftiga aliummen,
10 minuter senare var första såld, då blir man lagom mallig:p
 
och så slutligen lite söta arrangemang i oasis! jag hittade dessa söta stövlar och nog för att jag ogillar brudslöja skarpt men med lite kvistros så måste jag säga att det blev väldigt sött

 
jag ska berätta mer om allt kul som händer i min vardag men jag tror det får räcka för idag!
 
ha det bra alla läsare!
 
//Amanda
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: