Andra veckan

Andra veckan redan, tiden bara flyger iväg. jag hade en fri dag ifrån bloggen igår så nu mina fina vänner ska jag berätta vad jag hållt på med!
 
i måndags då hade vi bara teoretiskt. Grupparbete om blomsterarrangemang.
Hur man tog sig tillväga med stickmassa hade våran grupp. För er som inte vet vad stickmassa är så kan jag förklara att det kan vara lite allt möjligt: sand, halm, lera mossa men framförallt kanske man tänker på blomsterskum. Kort sagt: All form av massa du kan sticka blommor/växter i så dom sitterfast och på nått sätt ska stickmassan kunna fyllas med vatten.
 
 
efter detta lite om bukettens historia och annat gött men nog om detta.
 
Tisdag:
började med att vi fick kika in i blomsterbilen som kommer med leverans varje tisdag, det var ungefär som julafton fast man fick inga paket man fick bara se allt fantastiskt.
 
vi fick ju väldigt fina blommor med som vi så duktigt varubehandla alla hjälptes åt och städade och vilken kanon klass!
 
Äntligen dags att testa på Rund bordsdekoration. vi hade då läst teoretiskt innan hur detta skulle gå till väga. då kan jag säga att allt som är teoretiskt är inte min starka sida men tror ändå att min blev ganska okej.
jag missade manchettgrejen lite för min grund med blommorna gorde den lite mer rektangulär. då kunde man ju försöka rädda detta med att göra lite längre manchettkvistar på dom korta sidorna. det lyckades jag ju med tillslut.
 
sen vill jag bara notera att dom här rosorna är inne på sina sista dagar men ni ser lite hur det ska vara.
så såg den jag gjorde ut. Pappa tyckte iallafall att den var jätte fin.
 
Nu ska jag plugga nästa 10 latinska blommor. vi hade prov på dom första idag men det känndes bra!
god fortsättning på denna tisdagskväll alla!
 
//Amanda
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: