fredag!

vohoo helgmys.
 
idag på förmiddagen var vi i skolan. På torsdagen innan vi gick hem bestämde Maria våran lärare att vi skulle göra någon riktigt kul idag nämligen göra en solitär bukett till 3 olika teman en kändis ett företag samt en högtid...
 Det var liksom som att solen sluta skina när Maria var sjuk och istället kommer Fredrik in och säger nej det ska vi inte göra vi ska lära oss något nytt!! idag ska vi lära oss stiftningsteknik yaaay det låter ju JÄTTE kul..
 
MEN jag har ju speciellt efter den här dagen kommit fram till att det spelar nog ingen roll vad vi gör för nog tusan har jag hitils inte varit med om att vi har gjort något ens i närheten av tråkigt!
 
Men du vet vad man säger Maria: när katten är borta dansar råttorna på bordet!
detta har jag gjort idag:
 
 
jag har idag lärt mig hur man gör en tärnbukett, men också förstått varför det är så dyrt med dessa buketter.
 Vilket jobb det är egentligen med alla stiftningar och så ska man säkra stiftningen och tejpa och limma och tejpa igen..och någonstans där ska det se bra ut. ja men det var riktigt RIKTIGT roligt!
 
 
nu vet jag att jag inte skrev något om gårdagen, och det var ju det där med den låga sorgdekorationen.
det blev liksom inge bra...det blev en stor rund bordsdekoration med en svans. Sara kallar den något annat men det får ni ta med henne:p hennes beskrivning är annars ganska bra!
såhär blev den hur som helst känslan jag får ut av den är tjatig och sönderarbetad. så nu lägger vi den bakom oss. för första gången känns det helt okej att den är isärplockad...hehe..
 
 
sista lilla momentet vi hann med i torsdags:
enkelt men ack så läkert det här är min stil less is more med enkla stjälkar och lite kontrast med pinnarna voilaa!
 
imorgon ska vi till skultorp och samla insperation av en mästare!
kuuligt värre Och Maria jag hoppas att du kryar på dig så du blir frisk och att även du får njuta av lite ledighet!
 
till er alla en nedrans trevlans helg!
//Amanda
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: