mådag tisdag

hej hej mina trogna läsare (Mormor<3) hej alla andra med för den delen.
 
Kan börja att berätta att helgens föreläsning med stjärnfloristen Ingela Wall var helt sådär fantastisk vilken människa full med insperation!
 
måndags då var det ju en kort dag och vi börja kolla igenom våra kunskaper om varuhantering. ja tycker ändå att det gick bra klart man inte kan komma ihåg allt men det mesta hade man ju kommit ihåg.
 
sedan lärde vi oss knyta rosett och jahaa ja det är lättare sagt än gjort, jag är lite anti rosetter tyvärr speciellt ljusrosa och tant lila rosetter. men det finns ju många som gillar det och jag ska ju dessutom inte sälja rosetter till mig själv.
 
idag då så har vi först haft prov på latinska blommor känndes bra ändå. sen varuhantering nya fina blommor i kylen wihoo!.
och så ska vi då ha den lilla butiken öppen på fredag på skolan så vi började bolla lite ideer om vad som skulle säljas, fixade lite pynt och lekte med limpistoler hehe,,
 
eftermiddagen tog fredrik över och då lärde vi oss göra en manchettt sån som brudgubben har vid giftemål tex.
 
lite bilder nu då:
här har vi satt ihop 3 blad med oasisfix, trådat och låst, fått dit den fina hållaren, samt floratejpat tråden
här har jag dekorerat handtaget med band och färgad myrtentråd
sen med hjälp av limpistol limmar man på små kvistar med Bupleurum rodundifoluim (harört läxa tills idag)
o lite annat vackert voiila! färdiig!
 
 
 
 
 
 
godnatt alla hörs imorgon med ny insperation!
//Amanda


Kommentarer
Postat av: mamma

jag är också en trogen läsare.

Svar: Mamma dig kan man allt lita på! puss och gull
Amanda

2013-03-21 @ 16:56:59
Postat av: Mamma

Vackert

2013-03-21 @ 16:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: