christmas kids party

 
 
 
 
Hotellet bestämde sig för att ha en julfest för barnen. jag och Fransesco skulle dekorera lokalen.
vi hade ett möte med festgruppen där vi bestämde allt som skulle göras.
 
festen skulle hållas i Cartesio salen och det var redan 50 barn mellan 2-12 år anmälda.
vi skulle bjuda på godis, chips, frukt, lite lättare mat, bakelser och dricka.
Fransesco hade iden att vi skulle göra en "minimarknad" med olika stånd, dör barnen kunde ta sig vad dom ville ha.
utmed väggen.
 
det blev 5 bord. som vi monterade två pelare på som snickarna hade gjort.
sömmerskorna sydde själva taket och vi satte på flaggor och ljusslingor. 
 
 
det skulle komma en teaterlärare som tillsammans med barnen skulle skapa teater med hjälp av en saga,
då behövde vi dela in barnen i fyra olika grupper. vi gjorde 4 "stationer" med varsin färg. grön,blå,röd,gul.
vi köpte tygmatta och klippte till fyrkander, med det som blev över gjorde vi armband som´barnen kunde ha så man såg vilken grupp dom var med i,
 
i den här sagan behövdes en grotta, vi fick därför ta en vit pappskiva och måla en grotta.
vi han spraya konturen på grottan men sen insåg vi att vi förmodligen skulle förgifta barnen med al spryfärg så vi fick vädra ett tag, jag glömde då självklart att ta kort på resultatet men det blev bra till slut hehe,
 
 
jag fick j då klä granen det som var skillnaden här var att jag kunde bara ösa på med massa olika färger och material,ingen gran man själv gillar kanske men barnen tyckte nog att den var rolig.
 
framför ställde vi en soffa där jultomten skulle sitta och så fick man fotograferas med honom.
jag fick tyvärr inte jobba på själva festen och se resltatet men jag ska kolla om jag inte kommer åt lite bilder jag tror att det blev mer än lyckat!
 
 
 
 
 
 
 
 

 


Kommentarer
Postat av: Josephine

Vilken rolig idé det där med marknadsstånden! Det måste ha blivit poppis bland ungarna :)

Svar: tack för din komentar! haha ja det var nog succé. måste säga att det var väldigt inspererande inlägg om vinterbuketter! så fina!
Amanda

2014-01-04 @ 16:36:24
URL: http://tistelpion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: