fredaaag!

hallå god morgon idag är jag uppe tidigt, så då tänkte jag att jag passar på att skriva ett litet inlägg.
jag har haft en hej dundrans rolig vecka, men sen har då vädret varit lite tråkigt men idag skiner äntligen solen igen!
igår var jag och Monica i butiken, då gjorde jag bordsarrangemang till en 30 års fest. 7 små och 1 lite större
som inehöll elegansnejlika (Dianthus som betyder gudomlig blomma) chrysanthemum, Harrisp (Limonium),Brudslöja (Gypsophila)  Läderbräken (Rumohra) Aralia (Fatsia).
det tog sin tid, vi hade mycket forlk i butiken så man fick ta och hjälpa kunder bla, rådgivning till begravning, förmedlingar, någon ville extrakolla sin beställning av brudbukett, försäljning och blomsterbud. Det var i alla fall roligt för det kändes som att jag var säker när kunden frågade och jag har börjat få lite koll på priser och hur beställningarna går till osv.
 
 
inför studenten gjorde jag även 3 bordsarrangemang som jag inte visat än så här blev dom:



En annan sak är att på blomsterhörnan ser vi alltid till att det finns färdiga buketter i kylen så att kunden har olika valmöjligheter i olika storlekar, stilar och prisklasser. här är en solrosbukett jag har gjort.
 
 



I onsdags var det ganska lugnt i butiken, då fick jag öva på att göra brudbuketter en rund och en droppformad.
jag vet att dom blev väldigt stora haha!

 

jag hade väldigt många sorters blommer så det var en utmaning att hitta harmoni och balans i buketten


nu ska jag fixa lite innan jag kör sista dagen för den här veckan!
ha en bra dag!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: