värden är full av möjligheter

 
 
hallå!
 
söndag vilodag känns toppen!
 
 
det har varit intensiva veckor här i Italien men, vad kul jag har haft.
eftersom jag började med en anställning som gick ut nu i september så kommer jag inte kunna ändra till en praktikplats enligt italienska lagar. lite synd men dom har bestämt att förlänga mitt kontrakt en vecka till vi har nämigen ett stort jobb nästa vecka.
 
 
här gjorde jag en dekoration i oasis till en nyfödd som skulle iväg med blomsterbud. freesia dahlia eustoma.
sitter i oasis täckt med ett aspidistablad.
 



här är en bukett som ingår i kollektionen vi har i butiken. bladen har jag delat rullat ihop som man sen fäster med häftstift. vit kalla och steelgrass.
vi har en stenliknande tyngd i botten med vassa spikar upp som man kan fästa buketten på då behöver man inte ha vasen som ett hjälpmedel för att få buketten att vara i rätt position.
 
 
sålde en senare med orangea kallor såhär fint packar vi buketterna:)
 
mer till butiken, nejlikor och aspidistra blad som jag klippt. orkiden  dom små bladen har jag inte namnet på.
någon som vet?
så här ser den avdelningen med vitt ut.
skjorta kavaj o gympadojjor det är grejer det!
 
 
 
 
Rosa/lila avdelningen:

 

o så alla dessa buketter som mr Armani persoligen beställt till sin närmaste som kom för att se hans show under fw
 
här är jag på väg upp tillhotellreceptionen för att lämna en av buketterna till en av gästerna som bodde på hotellet.
 
 
 
Det har varit en sån upplevelse att jobba här speciellt under fashion week. jag har träffat en gäng fantastiska människor som hjälpt mig otroligt mycket och delat med sig av sina erfarenheter och för mig är det så intressant att höra hur dom hamnade där dom är idag i livet. det får mig och  tänka på vart jag kommer vara om 5 år..
 
När jag tänker efter så har mitt liv varit extremt händelserikt, både positivt och negativt. Jag säger inte att alla måste flänga runt som jag.
 
men jag vill ändå att man ska ha i bakhuvudet vem du än träffar det kan vara en helt vanlig arbetare en chef en arbetslös till en person i kris eller den som redan har allt. försök alltid ge dom den finaste sidan av dig själv.  försök alltid ta chansen att ge folk ett intryck om vem du är döm aldrig. för en dag kommer kanske den personen som du såg halvt i kaos vara den som kommer hjälpa dig uppnå det du vill få ut av ditt liv. kanske kommer den du först tyckte var en hemsk människa bli din närmaste vän.
 
avslutar detta inlägg med ett foto ifrån en liten afterwork pizza med mina fina arbetskamrater Camilla och Caterina!
 
ha en bra söndag!
 
 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vackra blad ni använder till dekorationerna. Butiken ser lyxig ut men verkar vara väldigt mörk. Dina arbetskamrater ser trevliga ut.

2013-09-29 @ 17:45:19
Postat av: Sara

Fy bubblan vad duktig du är! Du får lära upp mig sen när du kommer hem igen! :)

2013-09-29 @ 20:42:18
URL: http://lilja.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Hoppas du har det bra!? Vi är så stolta över dig här hemma :) Du är grym! :)

2013-09-30 @ 21:15:18
URL: http://blommandebroo.bligg.se
Postat av: Sandra

Hoppas du har det bra!? Vi är så stolta över dig här hemma :) Du är grym! :)

2013-09-30 @ 21:15:50
URL: http://blommandebroo.blogg.se
Postat av: Josephine

Du verkar ju ha haft det grymt bra! Kul att se :) Inspirerande också att se bilder och läsa om vad du har gjort, verkar väldigt annorlunda mot hur många florister jobbar här hemma i Sverige.

2013-10-01 @ 13:00:08
URL: http://josephinesblommor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: