blomsterhörnan

 
 
 
hallå!
2 veckor av ledighet är redan slut, hade kanske uppskattat att inte haft lunginflammation men vad ska man göra.
nu är det bara att hoppas på att vad det nu jag har för oreda i kroppen försvinner.
 
nåväl, riktigt kul att komma tillbaka till praktiken! det har varit full rulle med begravningar denna vecka. fylla på kylen, blomsterbud, en enkel brudbukett och så har vi ju haft lite kunder i butiken.
 
bland annat har jag haft min mor inne med en vän pga. deras vänninas bortgång. begravningen ägde rum i Skövde så min uppgift var då att hjälpa till med beställningen och förmedla vidare till min gamla praktikplats blomsterhalllen i Skövde som gjorde ett fantastiskt hjärta i oasis med en Gklav gjort i ståltråd över. hoppas att jag kan få se en bild sen men jag har redan hört att mamma o.co var mer än nöjda med resultatet.
 
själv har jag gjort en del stående dekorationer, hjärtat i oasis, sorgbuketter och handbuketter.
 
 
 
i det rosa hjärtat har jag germini kvistros och rosor i olika nyanser jag täckte kanten med aspedistrablad.
i dessa två var det röda rosor i 2 olika nyanser för att det ska få lite liv, runt har jag murgröna och jag har även andvänt mig av lite Rosblad för att få upp volymen.
denna kransen har lite av varje bla, germini, alstroemeria, kryssanthemum fontängräs, acontium, agapanthus.
resultatet blev somrigt.
rosor gladiolus, germini, alstroemeria, kryss, gypsophila,cypress.
 
 
sen har jag även gjort en Enkel brudbukett, 5 elegans rosor, agapanthus 3st lite murgröna och brudslöja. som man brukar säga, less is more.
Tog mig friheten att festa till det med hantaget, blev en liten söt detalj
 
lite ifrån vad jag gjort för buketter till kylen
 
 
imorgon är det redan fredag! tiden bara flyger iväg. nu är det dags och plugga lite latin för min del.
 
ha en trevlig helg!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Du är så himla kreativ och duktig Amanda! Hoppas sommaren varit bra! // Sandra

Svar: tack du med! snart ses vi i skolan igen:)
Amanda

2013-08-09 @ 08:58:49
URL: http://blommandebroo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: