Back in Milano


heej!
 
oj nu var det längesedan jag skrev..
har varit i skolan sedan jag kom hem ifrån milano sedan ett litet break en vecka  fick erbjudande om att åka tillbaka till Milano Armani jobbar för ett av dom största och finaste hotellet i Milano Principe di Savoia.
Jag ska vara här i 2 veckor. jag har jobbat 3 mycket intensiva dagar nu. Det är fantastiskt roligt och till skilnad ifrån Armani är stilen mycket dekorativ. jag jobbar med en florist som heter Francesco, han är fantastisk,mycket konstnärlig.
Han är ifrån början scendekoratör och har en fantastisk fantasi!
 
Första dagen gjorde jag 50 bordsdekorationer för hotellets julmiddagar. ganska stora med en mindre kottkrans som bas.
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
sen julpyntade vi resturangen,
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dag två fortsatte vi bla på bordsdekorationerna sen fick jag ett sista minuten bordsdekoration för en viktig middag bordet var enormt och vi hade inte jätte mycket material men det blev helt okej ändå
 
 
rosor några kransar granris anthurium margaritasm och orkideer.
det var inte lätt att få blommorna på plats
 
 
 
 
idag på förmidaggen har jag gjort "servettringar" till ett bröllop imorgon lite Tiffany stuk 2 band och ett glashjärta
 
130 st...
imorgon kommer vi pynta hela salen dom ska vistas i med vintertema nästan allt är vitt och silver.
 
mycket kommnikation med klienter och övrig personal idag, planering osv..
pyntat en hel del granar också!
 
 
 
 
jag kommer försöka skriva lite mer sen, jag har jobbat en hel del övertid så jag är ganska trött när jag väl kommer hem tyvärr. men mina goda vänner håll ut jag kommer bli bättre på uppdateringarna!
 
till min härliga klass; tråkigt att jag missar övslutningspartajet men jag önskar er en super duper bra kväll!
trevlig helg alla!!
 
//Amanda
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att prova lite olika stilar
, blir säkert fint med vitt och silver tiil bröllopsmiddagen.

2013-12-07 @ 08:50:56
Postat av: Anonym

Kul att prova lite olika stilar
, blir säkert fint med vitt och silver tiil bröllopsmiddagen.

Svar: Tack för din kommentar! Ja jag hoppas det! Jag ska försöka ta lite kort på resultatet!Mvh
Amanda

2013-12-07 @ 08:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: