begravningsdekorationer

 
heeej alla fina vänner!
denna veckan har det varit en del begravningar här är lite av det jag gjort!
 
lösbunden bukett med liljor lövkoja astilbe kryss och 3 rosor läderblad och lite salal som machett.
stående decoration germini kvistros liljabrudslöja astilbe cypress alstroemeria och lövkoja.
jag gjorde den lite väl stor men marie sa att det inte gjorde så mycket för att jag har inte mycket mer blommor I så jag tror det var helt godkänt ändå!
 
kan störa mig på tex, dom två germini som sitter précis tätt intill varandra jag vet inte vad jag tänkte där men det är tyvärr lite småfel man ser nu I efterhand.
 
germini rosor brudslöja kryss nejlikor. jag tycker att jag kanske skulle ha lite mindre konstrast tex en mörkare kryss, nu blir det som röda prickar som sticker ut. men åt andra sidan var det rött och vitt som kunden ville ha.
jag hade bara önskat lite mer harmoni kanske annars gillade jag att den blev stor och ganska fyllig
 
en mindre variant blev ändå ganska exlusiv och fyllig.
 
jag har då varit den som har kört blomsterbud I veckan! det har varit kul, dom flesta blir ju glada av blommor!
det är skönt att komma ut ibland och se sig om:)
 
sen har jag under slutet på veckan nu sett till att kyken är ordentligt full med buketter eftersom Marie jobbar själv imorgon! och så är det mer lockande att komma som kund och se vad man har för valmöjigheter.
tex igår gjorde jag en bukett för 500 kr vilket är ganska mycket pengar och då kom det in en man till butiken och sa att han ville ha något för 300-400. jag visar självklart upp den stora buketten och vips var den såld. för man ser hur mycket en 100 kr gör, och då kanske det inte spelar så stor roll om man lager lite extra pengar.
 
tackar Blomsterhörnan för en toppen första praktikperiod!
nu har jag 2 veckors självstudier och beger mig välförtjänat iväg till Franska Rivieran.
ha en fortsatt toppensommar alla fina läsare!
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Marie

Tack för all hjälp i veckan, du har vart jätteduktig :)

Svar: Taack det var en riktigt kul vecka:D ha en bra semester!
Amanda

2013-07-20 @ 22:35:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: