bröllopsbuketter

jag har övat på 3 olika bröllopsbuketter på blomsterhörnan. dock I oasis men I fredags fick jag även göra en beställd bukett.
En väldigt enkel bukett utan oasis (bunden) budget 400kr
2 hårnlar med en germini
3 corsage med ros och lite achemilla mollis
samt en tärnbukett med en germini och en kvist achemilla
 
 
 
börjar med lite bilder på vad jag gjort innan!
 
 
 
 
 
den fina  burden var liten med mörkare hy så bade färgval och storleken (som hon valt själv) på buketten var helt rätt!
 
 
 
 
 
hårnålarna trådade jag rakt igenom först och sen gjorde jag en bubbelskaftning
 
corsage satte jag sedan I cellofanpåse och sprutade vatten I så att dom får fukt och står sig.
 
 
 
det är en utmaning med små buketter. jag har inset att det är lättare att göra store buketter än små.
denna bukett gjorde jag I torsdags kväll den har ett pris på 500kr
 
stor och fyllig eller hur!!
jag har andvändigt mig av mycket material som kräver luft ´för att det inte ska bli helt galet så hjälper germinin till I det här fallet.
 
och så a och o I en bra bukett= en bra spiral
 
//amanda
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: