första dagen på blomsterhörnan


 
hej sorry för dålig uppdatering.
 
förra veckan var vi I skolan mån-ons. Det kändes väldigt skönt. jag förstår tanken med att ha mycket praktik men jag kan tycka att de är lite väl mycket med 70%. kanske 50 hade varit bra. nåväl i skolan gick vi igenom kistdekoration det var ganska svårt, första gången gjorde jag och väldens bästa sara en ihop, tyckte ändå den blev bra! eller ja lite finslip hade kanske behövts. denna gjorde vi efter en bild.
 
 
Dagen efter gjorde jag en själv utan bild, jag gick på känslan kan man säga...
sen att gerberan var på ett väldigt dåligt humör och tappade blad så fort man rörde dom var en aning irriterande men huvudsaken är ju att man får träna för att få in formkänslan vilket jag insåg sen att den kanske är lite väl toppig,
sen var det onsdag var på strålande humör efter ett bra möte med tandläkaren på morgonen!
vi gjorde en glameliros av gamla rosor som fanns kvar. min blev sådär.jag vill göra en ny faktiskt snart!
mina Rosblad blev så förstörda jag tror även att jag använde lite väl mycket lim så jag fick försöka rädda situationen, det blev då en guldig ros ist!
 
efter det gjorde vi buketter till försäljning, jag har hittat en förkärlek för kompakta dekorativa buketter
GALEN VA!?!?
jag gillart det är  bla. gloriosa, celosia argentea,bupleurum, dianthus, gerberautan blad, hypericum osv.
 
sen en liten mindre med samma stil.
inte lika galen..
 
 
gjorde en mormorsbukett och köpte med mig hem! så den blev hon glad för
sen fikade vi och hade det gött nu dröjer det länge innan vi ska till skolan och jag kommer faktiskt sakna det jätte mycket för vi har ju väldigt roligt ihop!
 
idag var försa dagen på blomsterhörnan!
det gick bra tyckte jag nu är det studentvecka i Mariestad så det finns att göra!
 
började dagen med att göra 3 hjärtan i oasis till en begravning.
 
 
 

sen gjorde jag några ros+grönt vi hade fontängräs. och enbart rosor+ cellofan som ska till skolavslutningar och student osv.
 nu ska jag sova gott ser fram emot dag 2!
god natt!
 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Den röda hjärtkransen med murgröna är otroligt fin

Svar: taack mammi!
Amanda

2013-06-11 @ 17:30:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: