Ta vara på ALLT

 
fredag tjohoo!!
 
kort dag i skolan buhu!!
nej jag klagar inte, skönt nu har man kommit hem lagat mat städat och tvättat fantastiskt kan man bara slappa tills man börjar jobbet.
denna ljuvliga morgon ägnade vi oss åt att bestämma blommor till våra kistdekorationer som vi ska göra nästa vecka.
det blir mycket vitt och inslag av gult och limegrönt. väldigt lugna färger.
sedan lärde vi oss lite mer teoretiskt om teknik, vad innebär det? jo det är ju en metod eller tillvägagångssätt,synlig teknink då har vi redes buketterna vi har gjort med björkriset: hade vi täckt för björkriset hade det varit dold teknik nu var det synlgt, men dock döjde vi själva skaftet så man kan ju säga då att det var både syndlig och dold teknik.lite klurit det där va!
 
 
 hur man trådar en blomma var nästa övning. Då gjodre vi en stödtrådning på en tulpan gick lysande kanske har helt fel nu men jag tror vi hade en tråd som hade ca 22*35 nejliketråd.
 
sedan gjorde vi både synlig och dold teknik på en gerbera /germini.
 
 
sedan uppfann jag då en ny teknik. den heter partytrickstrådningen
 
 
okej det kanske inte var så bra men dessa blommor var nog inne på sina sista dagar...
vilket också är ganska bra för då brukar vi få ta med oss lite smått och gott för att öva hemma
det har jag gjort idag!
jag försökte öva på en rund bordsdekoration på det extremt begränsade material jag hade hemma.
och till sist till min kära mor så hon blir lite glader när hon kommer hem.
 
vi pratade om hur viktigt det är att ta till vara på material så gott det bara går, för nog kostar det, det har vi märkt.
men nu vill jag avsluta med att önska alla en nedrans trevlans helg och se till och ta han om varandra för det finns inget som är mer värdefullt än sina nära och kära!
puss på er!
 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack! Kändes jättebra att se denna fina blomma på bordet efter en ovanligt jobbig arbetsvecka. Du är jätteduktig!

2013-03-08 @ 18:12:52
Postat av: Sara

Vad duktig du är! Själv har jag inte hunnit öva än men hoppas det blir i morgon! Bra du har fått in "sparatänket" redan! ;) Ha det så kul på jobbet! Ses på måndag!

Svar: Amen du då så duktig och skriver upp alla latinska namn på våran bergrvningsbeställning! vi är så duktiga helt enkelt! hoppas att barnkalaset blir super bra! vi ses på måndag!:)
Amanda

2013-03-08 @ 21:31:22
URL: http://lilja.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: