tiden springer iväg!

 
hallå äntligen vilken kanonhelg! bara massa sol och värme, härligt!
 
i början på veckan hade min praktikplats (Blomsterhallen) en stor beställning!
 
det var till ett 75 års jubileum och det skulle vara stora scendekorationer, bordsdekorationer och scenbketter.
 
det var väldigt papmigt att se dessa arbeten med dekorationer i stora amplar. det blev riktigt snyggt.
 
 
och jag har tagit hand om lite hortensia charlotte visade mig lite lite vad man kunde göra för fina buketter som jag sedan gjorde.
 
 
freesia alstoremeria och lite salal blir ihop en livlig, vårig bukett
sen lite blomsterbud!..
craspedian är lite rolig jag både gillar den och kan samtidigt förstå om om kunden skulle anse att den är lite onödig. men i slutändan så livar den ju upp hela buketten. erkänn att om man skulle fått buketten själv hade ju första kommentaren varit: Åh! vilka roliga bollar:P
bordsdekoration 10 rosor hypericum salal kryss sött som socker!
 
och i fredags fick jag och den andra praktikanten göra varsin brudbukett. jag fick göra en rund! det gick ganska bra fast jag tabbade mig lite först jag hade en gammal oasis i hållaren och den hade torkat sönder i mitten så från att ha i ca 15 rosor och testat så att alla sitter, sticket i två till och alla rasar ut haha! allt bara mulade sönder. men efter andra försöket lyckades jag ändå.
 
rosor hypericum och kvistros pimpat med sirverstrå samt pärlor eftersom att handtaget var silvrigt!
 
på lördagen blev jag bjuden hem till en av arbetskamraterna och på väg hem till bussen på kvällen gick jag förbi för att se hur den hade hållt sig, tyckte att ´den fortfarande såg bra ut med tanke på att rosorna från början inte var nya heller,
 
nu är det ny vecka mån-ons praktik. tors-fre skola!
 
ha en bra vecka alla!


Kommentarer
Postat av: Carina Larsson

Vad mycket fint du gör. Du är så kreativ och duktig!

2013-05-20 @ 14:33:22
Postat av: maria

åhhh, Nobelvackert...älskar craspedian, den är jätterolig//Fröken

2013-05-22 @ 12:51:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: