dekorationer

tiden har bara flugit iväg och jag har inte riktigt hunnit berätta om allt som har hänt..
förra veckan gjorde vi tex alla dekorationer till det stora hotellet Principe di savoia.
väldigt galna dekorationer! vi hade anthurium, alstroemeria och wandra orkieer..
grupeprade dekorationer. jag gjorde även två gigantiska martiniglas tyvärr hann jag inte ta kort på dom:(
 
det var första gången jag kännde att jag blev galen det var sjukt knepigt när man redan var ganska trött i huvudet och göra två exakt lika.
 
Här görs dessa dekorationer en gång i veckan. men hotellet har även en egen florist han är hur duktig som helst.
han har egentligen ingen floristutbildning utan började på hotellet som entrevärd.
innan har han utbildning som scendekoratör. så i hans arbetrum ser man olika skapelser han har gjort i sån skum. så sprejmålar han så att det ska se så verkligt ut som möjligt.
han köper alla blommor ifrån armani och sammarbetar med dom..


 
tillbaka i butiken gjorde vi två krukarrangemang med 3 orkideer nermosade rent ut sagt dekorationspinnar, steelgrass och aspedistra..
det var inte meningen att det skulle stå sig så länge, men dom blev väldigt fina.
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: